Wypożyczalnią opiekuje się dr Katarzyna Olszewska, 
nauczyciel-bibliotekarz, nauczyciel kontraktow


Bibliotekarz dba o budowanie „postszkolnego” wizerunku biblioteki  i bibliotekarza. Na plan pierwszy wysuwa swoją usługową rolę oraz mediacyjny ton komunikacji z użytkownikiem. Pośredniczy w przekazywaniu treści edukacyjnych jednocześnie budując wg autorskich pomysłów bogata ofertę tzw. imprez bibliotecznych.

Stosuje zasadę życzliwości wobec uczniów lecz bez oznak poufałości.

Kartotekę użytkownika traktuje jako zbiór informacji dostępnych tylko bibliotekarzowi
i użytkownikowi (oraz jego rodzicom lub opiekunom prawnym).

Na bieżąco aktualizuje wiedzę zawodową oraz rozwija swoje umiejętności starając się trzymać standard osoby rzeczowej i dobrze znającej swój fach.

 



 

Zapraszamy Serdecznie JJJ

 

Nowości wydawnicze do zbiorów biblioteki są nabywane w miarę możliwości finansowych szkoły, z dbałością o ich poziom literacki i edytorski

np.:

  • Pięciopsiaczki – Wandy Chotomskiej, to wesoła książeczka, przeplatana wierszykami, która bawi, uczy odpowiedzialności i miłości do zwierząt. Rezolutne psiaki nie próżnują, broją przez cały dzień. Zapraszamy do wesołej zabawy z Pieciopsiaczkami. :)

  • Dziennik cwaniaczka Jeffa Kinley‛a przedstawia życie nastolatka. Ciężkie życie denerwujące rodzeństwo, wpadający na dziwaczne pomysły rodzice i problemy w szkole - jednym słowem nie ma czego zazdrościć. Świat nastolatka w różnych aspektach dnia codziennego. A jednak … i tutaj będzie zabawnie i groteskowo, bo chyba o to chodzi, by dobrze się bawić. :)

  • Jagiełło pod …prysznicem- to pełna humoru opowieść o władcach polskich. Zaciekawi nawet tych, którzy uważają, że historia jest nudna. Przekonają się, że historia Polski kryje w sobie niesamowite wydarzenia. To uczta dla miłośników historii i nie tylko…
  • Dziewczynka z Szóstego Księżyca - to opowieść o Ninie, bystrej i ciekawej świata dziewczynce. Nina wraz z przyjaciółmi przeniesie nas do krainy magii i fantazji. Opowie o prawdziwej przyjaźni i ważnej misji. To zadziwiająca historia, w której ważnym wątkiem jest zadanie powierzone małej dziewczynce, gdzie dobro walczy ze złem.
  • „O zebrze, która chciała być w kwiatki” (A. Onichimowska, J. Sedlaczek),
  •  „Mój dziadek był drzewem czereśniowym” (A. Nanetti),
  • „Poza horyzonty” (J. Mela),
  • „Kruk między innymi” (J. Harężą).

6 października 2015 r. Rada Ministrów wydała rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 ,, Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” dotyczącego wspierania w latach 2016-2020 organów prowadzących szkoły i biblioteki w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych. Celem Priorytetu 3 Programu jest m. in. wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów przez wspieranie organów prowadzących szkoły.

W ramach programu ,,Książki naszych marzeń ” nasza szkoła otrzymała dofinansowanie na zakup książek. Za kwotę 2.731. 47 PLN zakupiono około 200 nowych pozycji:

  •  Opowieści z Narnii
  •  Historia żółtej ciżemki
  •  Pięciopsiaczki
  •  Bracia Lwie Serce
  •  Akademia Pana Kleksa
  •  Co to znaczy… 101 zabawnych historii
  •  Dzieje Polski
  •  Dzieje Polski i Polaków
  •  Daleki rejs
  •  Dziennik cwaniaczka
  •  Dziewczynka z Szóstego Księżyca
  •  Jagiełło pod… prysznicem
  •  Kołysanki przytulanki
  •  Kwiatki Świętego Franciszka
  •  Mam prawo i nie zawaham się go użyć
  •  Mazurek Dąbrowskiego
  •  Piłka nożna
  •  Polska gady, płazy i ryby
  •  Przyroda Polski
  •  Trening mózgu
  •  W Abecadłowie
  •  365 supereksperymentów
  •  Eksperymenty księga młodych odkrywców

Kolorowa szata graficzna jest zaproszeniem, by książkę wziąć do ręki i wyruszyć w podróż do wyjątkowych miejsc i wydarzeń.

Zapraszamy serdecznie uczniów naszej szkoły do ciekawej lektury.






W  bibliotece zostaną uruchomiono dwa komputery  z dostępem do internetu oraz tzw. urządzenie wielofunkcyjne, które można  wykorzystywać do celów dydaktycznych.

Książki oprawiane są w przeźroczysta folię. Meble są kombinacją: drewna, metalu i szkła. Przestrzeń zagospodarowana jest z uwzględnieniem przesłanek funkcjonalnych,
z dbałością o zachęcający wygląd tego miejsca dla jego użytkowników.

Obok wspierania procesów edukacyjnych w szkole, biblioteka jest miejscem umożliwiającym wytchnienie i odpoczynek
podczas przerw śródlekcyjnych i po zajęciach.


Zgromadzone książki są udostępniane na zasadzie „wolnego dostępu  do półek”.

 



 

Można korzystać ze słowników i encyklopedii oraz lektur „przyjemnościowych”:

„Kaktus dobry pies” (B. Gawryluk)

„Opowieści z Narnii” (C.S. Lewis)

seria książek autorstwa Holly Webb np. „Czaruś mały uciekinier”

„Magiczne drzewo” (A. Maleszka)

„Zwiadowcy” (J. Flanagan)

„Harry Potter” (J.K. Rowling)

“Pulpet I Prudencja” (J. Olech)

oraz czasopism: Victor Junior, Kumpel, Świerszczyk.

Dostępny jest zbiór komiksów, który powstał z darów dla wypożyczalni od uczniów naszej szkoły.

Organizujemy wystawy np. „Pamiątki związane z naszym patronem”, „Wiersz na pierwszy dzień wiosny”, Jan Paweł II w dokumentach naszej biblioteki”.

Obchodzimy: Święto Biblioteki Szkolnej (X), Dzień Misia (XI),  Dzień Książki (IV).

Bawimy się w „Wierszyk na Walentynki”, „Proszę narysuj obrazek…”  oraz „uwalnianie książek”

 



Propozycje imprez bibliotecznych, obchodów i zabaw wychodzą naprzeciw rzeczywistym, dynamicznie zmieniającym się potrzebom  i zainteresowaniom użytkowników (zarówno pod względem tematyki, treści jak i form organizacyjnych).

Obowiązuje tutaj ZASADA DOBROWOLNEGO UDZIAŁU.

 

Tutaj wypożyczamy lekturę do języka polskiego w sposób zorganizowany
tzn. w wyznaczonym przez nauczyciela polonistę terminie. Potrzebną lekturę może wypożyczyć w bibliotece każdy uczeń z danej klasy.


Jest to miejsce gdzie można: dowiedzieć się, zobaczyć, przemyśleć różne rzeczy, które mają ponadlekcyjny związek z nauką w szkole np.

  •     zobaczyć jak wyglądają „Krzyżacy” w języku chińskim
  •     obejrzeć jak wygląda pocztówka dźwiękowa i posłuchać muzyki  na niej nagranej




  •     „uwolnić książkę” (tzw. bookcrossing)
  •     napisać opowiadanie.

Biblioteka szkolna proponuje przyjazne traktowanie.

Można tutaj zachowywać się naturalnie i swobodnie.

 



 

Panuje tu koleżeńska atmosfera i tolerancja, którym granice wyznaczają potrzeby innych użytkowników oraz zasada poszanowania „własności wspólnej”. Jest to miejsce sformalizowane tylko w niezbędnym zakresie dotyczącym np. rejestracji wypożyczeni i zwrotów książek.

Tutaj można:

  •          używać całej przestrzeni biblioteki
  •          szperać i przeglądać „do woli”
  •          samodzielnie korzystać ze zgromadzonych zbiorów
  •          korzystać z pomocy nauczyciela-bibliotekarza, jeśli jest potrzebna.


 

   

   plan lekcji1  dzwonek  kalendarz

   

RODO  

   

Wolontariat  

skw2

   

Certyfikaty  

 

szkola z pomyslem

20161025 120343 576x1024

 

wf z klasa

   

Gazetka szkolna  

anafora

   

 indywidualni3

 

   

Ważne strony

 

         
           
anikar   kasisi  rr  bip  

 

 

 

   
© Szkoła Podstawowa nr 310 im. Michała Byliny